Tuesday, August 10, 2010

PENUTUP PROGRAM KEKAL'10


Jadikan PMRAM Universiti Yang Ke-2 - Penasihat PMRAM


KAHERAH, 7 Ogos - Penutupan Karnival Kenangan 80 Tahun PMRAM (KEKAL) sempena Perayaan Menyambut Hari Kemerdekaan telah menutup tirainya dengan majlis perasmian penutupan yang dirasmikan oleh Saudara Khairul Anuar Ismail, Anggota Lembaga Penasihat PMRAM 2010.

Beliau yang merasmikan penutupan itu telah memberikan beberapa amanat dan nasihat penting kepada seluruh ahli, aktivis dan pendokong PMRAM di Dataran Hayyu Asyir.

"Disana ada satu tugasan, ada satu kerja yang diberikan kepada orang beriman untuk membuktikan keimanan mereka. Di dalam ayat-ayat Allah banyak tugasan-tugasan yang diberikan kepada mereka yang mengaku yang mereka ini beriman. Inilah yang sebenar PMRAM hendak daripada ahli"

"PMRAM ingin mengajar kepada ahli supaya kita lebih banyak membuat kerja, membuktikan keimanan, menyatakan bahawasanya kita ini beriman dengan kerja kita lakukan, dengan lisanul hal kita, bukan lisanul maqal semata-mata" ujar beliau dengan nada penuh semangat.

"Kita mahu mereka yang bekerja, kita inginkan mereka yang beramal bukan setakat bercakap, bukan setakat berkata "aku beriman kepada Allah" tetapi tidak ada istiqamah" tambahnya lagi

"Betapa pentingnya untuk kita belajar bekerja untuk Islam, penting untuk diri kita melatih kerja untuk Islam, sebab tanpa latihan sebegini kita tidak akan rasa nikmat berukhuwwah, tidak akan rasa nikmat perpaduan, kita tidak akan rasa nikmat kemerdekaan sebenar-benarnya, tidak akan rasa nikmat bebas menjadi hamba Allah, dengan erti kata lain bebas untuk menyatakan kebenaran, dan laksanakan keadilan"

"Jadikan PMRAM Universiti yang kedua, kalau Universiti Al-Azhar merupakan Universiti tertua di dunia. Maka Univeriti PMRAM adalah persekutuan pelajar yang tertua di dunia" ujar beliau dengan tepukan gemuruh hadirin yang hadir.

Beliau menutup perasmian ucapan itu dengan harapan agar Persekutuan ini terus utuh memayungi seluruh anak-anak Melayu Islam di bumi Mesir.


No comments:

Post a Comment