Saturday, May 22, 2010

MENUNGGU KEPULANGAN PUTERAKU..


Sudah empat hari ana menunggu kepulangan putera kedua yang dilahirkan pada hari Selasa, 18.5.2010, yang lalu. Putera kedua ana ni telah ditempatkan di klinik swasta kanak-kanak Dr. Habasyi berdekatan bandar Misr Jadidah lebih kurang 30 minit dari Hayyu Sabie’. Doktor menjanjikan pada hari Isnin ini dia boleh keluar dari klinik. Dia terpaksa menjalani rawatan rapi di sana kerana mengalami masalah pernafasan dan perlu diletakkan dalam inkubator.

Zaujah ana pula terpaksa menjalani pembedahan untuk melahirkannya kerana pada tahun lepas zaujah ana juga menjalani pembedahan untuk putera pertama, Mohd Khairul Imdad yang kini berusia setahun 22 hari. Sudah ditakdirkan Allah s.w.t putera kedua ini lahir setahun selepas putera pertama walaupun doktor sudah pun menasihati agar berehat lebih daripada dua tahun sebelum mengandung anak kedua. Nak buat macam mana? Memang dah jadi rezeki tuhan.

Kos ‘menyelamatkan’ nyawa bayi dan zaujah pun boleh tahan. Jumlahnya hampir LE 5000 setakat ni. Barangkali inilah kos yang termahal untuk bersalin. Namun kalau nak dibandingkan dengan nyawa semua itu tiada nilainya. Ini pun dah cukup bernasib baik kerana bayi yang lahir masih bernyawa dan hanya perlukan bantuan oksigen berbanding sahabat kita daripada kedah yang menyambut anak beliau dalam keadaan yang sudah tidak bernyawa. Alhamdulillah ala kulli hal. Terima kasih juga ana ucapkan kepada BP-BP PMRAM yang banyak membantu. Tanpa mereka, tentu sukar segala urusan bersalin. Syukran lakum.

Ana mengharapkan agar sahabat dan sahabiah berdoa agar putera kedua ana segera pulang dalam keadaan baik dan sihat. Solat hajat dialu-alukan. Moga-moga di sana ada hikmah dan rahsia yang ingin Allah tunjukkan.

No comments:

Post a Comment